موسسه نام آوران شهد قلم با مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش با 18سال سابقه ی درخشان و کادر حرفه ای. فعال در زمینه ی تدریس خصوصی کلیه دروس در تمام مقاطع تحصیلی، امور آموزشی، آموزش زبان های خارجی و نهضت سواد آموزی با مدیریت خانم سنایی

ویژگی تصویر

آموزشگاه تدریس خصوصی نام آوران

  /  مقالات   /  چرا باید معلم خصوصی بگیریم؟
ضرورت معلم خصوصی

چرا باید معلم خصوصی بگیریم؟

علت‌های زیادی وجود دارد که برخی والدین به تدریس خصوصی برای فرزندان خود علاقه نشان می‌دهند. بعضی از آن‌ها ممکن است نتوانند در انجام تکالیف به فرزندان خود کمک کنند. برخی دیگر هم شاید تصور کنند فرزندانشان با افراد دیگر بهتر درس را یاد می‌گیرند و تکالیف خود را انجام می‌دهند. بنابراین ضرورت معلم خصوصی این است که به تقویت درک موضوع، افزایش اعتماد به نفس و ایجاد مهارت‌های یادگیری کمک بسیاری می‌کند.

از سوی دیگر یک معلم خصوصی در کلاس خصوصی خود به اندازه کافی به شاگردش توجه دارد زیرا تعداد کم است. این مورد در کلاس‌های شلوغ هرگز اتفاق نمی‌افتد. توجه معلم به دانش‌آموزانی که به توجه بیشتری نیاز دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی اینکه چرا باید معلم خصوصی بگیریم صحبت می‌کنیم. همراه باشید.

آموزشگاه نام آوران شهد قلم، معتبرترین مرکز آموزشی تدریس خصوصی در شهر تهران است.

تدریس خصوصی برای دانش‌آموزان چه مزایایی دارد؟

معلم خصوصی به شاگردانش کمک می‌کند تا به صورت شخصی‌تر و با توجه به نیازهایشان، درس بخوانند و یاد بگیرند. دانش‌آموزان اینگونه مفاهیم را بهتر درک کرده و سوالات را راحت‌تر می‌پرسند.

همچنین مهارت‌های آنان افزایش یافته و باعث می‌شود تا در آزمون‌ها و امتحانات بازخورد بهتری داشته باشند. در آخر هم می‌تواند به شاگردانش‌ کمک کند تا اعتماد به نفسشان برای درس خواندن بیشتر شود و با اعتماد بیشتری درس را فرا گیرند. در ادامه بیشتر درباره‌ی معلم خصوصی و مزایای آن صحبت می‌کنیم.

  1. تجربه یادگیری فردی، ضرورت معلم خصوصی

با کمک تدریس خصوصی، دانش‌آموز یادگیری فردی را تجربه می‌کند. به این منظور که معلم مفاهیم و درس‌ها را طوری به دانش‌آموز خود یاد می‌دهد که فقط مخصوص شرایط او می‌باشد. این اصل هرگز در مدرسه اتفاق نخواهد افتاد.

  1. توجه شخصی، ضرورت معلم خصوصی

در مدرسه به دلیل شلوغی کلاس‌ها، معلم وقت ندارد نیازهای هر دانش‌‌آموز را به طور کامل بر طرف کند. اما در تدریس خصوصی، دانش‌آموزان به طور شخصی‌تر و با توجه به نیازهای خود درس می‌خوانند.‌

ضرورت معلم خصوصی

ضرورت معلم خصوصی

  1. تفهیم بهتر مفاهیم، ضرورت معلم خصوصی

در کلاس‌های عمومی معلم نمی‌تواند به هر دانش‌آموز به طور جداگانه توضیح دهد. ولی در تدریس خصوصی، معلم می‌تواند به راحتی به دانش‌آموز کمک کند تا مفاهیم و مباحث را بهتر و آسان‌تر درک نماید.

  1. پاسخ به سوالات، ضرورت معلم خصوصی

معمولا در کلاس‌های مدرسه که به صورت عمومی برگزار می‌شود، دانش‌آموز خجالت می‌کشد تا سوالات خود را بپرسد. به همین خاطر از پرسیدن سوالات صرف نظر می‌کند. در تدریس خصوصی اینگونه نیست. دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی هر سوالی دارند بپرسند و مشکلات خود را بر طرف نمایند.

  1. یادگیری خودجوش و خود راهبر، ضرورت معلم خصوصی

یکی از ضرورت معلم خصوصی این است که کمک می‌کند تا دانش‌آموز در مدرسه ابتکار عمل داشته باشد. همچنین یاد می‌گیرد که چگونه سرعت یادگیری خود را بالا ببرد.

  1. ارتقا مهارت‌ها، ضرورت معلم خصوصی

معلم خصوصی در تدریس خصوصی به شاگرد خود می‌آموزد تا مهارت‌های خود را ارتقا دهد. از جمله ان مهارت‌ها عبارتند از: مهارت‌های نوشتاری و شفاهی.

  1. موفقیت در آزمون‌ها، ضرورت معلم خصوصی

این معلم‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان خود یاری دهند تا در آزمون‌ها و امتحانات بهتر عمل کرده و نمرات بهتری خواهند گرفت.

ضرورت معلم خصوصی

ضرورت معلم خصوصی

  1. افزایش اعتماد به نفس، ضرورت معلم خصوصی

همانطور که گفته شده، تدریس خصوصی باعث افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان شده و با اطمینان زیاد به طرف یادگیری می‌روند.

  1. بهبود عادت‌های مطالعه

از طریق تدریس خصوصی، دانش‌آموزان مطالعه را جزئی از برنامه‌ها خود خواهند دانست. عادت مطالعه را یاد می‌گیرند. این عادت بسیار عالی به فرزند شما کمک می‌کند تا با موفقیت به اهداف در داخل و خارج از مدرسه دست یابد.

  1. استقلال و مسئولیت‌پذیری

فرزند شما توانایی انجام کارهای مدرسه را به تنهایی و بدون کمک شما به دست‌ ‌می‌آورد. او رشد شخصی خود را می‌بیند و یاد می‌گیرد که مسئولیت‌های تحصیلی خودش را بر عهده بگیرد.

  1. از بین رفتن موانع یادگیری

معلم خصوصی تلاش می‌کند تا کودک شما را شناسایی کرده و در هر جایی که مشکل دارد کمک می‌کند. مثل نوشتن، ریاضی، زبان و یا خواندن. می‌تواند روی مشکلاتش کار کرده و ضعف‌های یادگیری کودک شما را بر طرف نماید.

  1. فضای مثبت

محیط تدریس خصوصی به گونه‌ای است حواس پرتی کمتر بوده و اختلالات کمتری در اطراف وجود دارد. اینگونه فرزند شما بهتر یاد می‌گیرد و تمرکز بیشتری خواهد داشت.

  1. یادگیری آسان‌تر

 یادگیری آسان‌تر از دیگر موارد ضرورت داشتن معلم خصوصی است. در این کلاس‌ها برای اینکه همه‌ی وقت معلم در اختیار دانش‌آموز خود می‌باشد، او می‌تواند از روش‌ها و منابع مختلفی برای آموزش شما استفاده نماید که اینگونه یادگیری سریع‌تر و آسان‌تر اتفاق می‌افتد و دیگر نیاز نیست برای وقت، نگرانی داشته باشید.

  1. محیط آموزشی راحت‌تر

زمانی که می‌خواهید سر کلاس مدرسه بروید، مجبور می‌شوید لباس رسمی به تن کنید تا به محل آموزش برسید که همه‌ی این موارد می‌تواند باعث اتلاف وقت شود. اما داشتن معلم خصوصی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، شما در پوشیدن لباس راحت هستید و نیاز به این نیست که شما مسیری را برای رسیدن به کلاس طی نمایید. با این روش در زمان خود صرفه جویی می‌کنید.

  1. امکان پرسیدن سوالات بیشتر

در کلاس‌های عمومی تعداد افراد زیاد بوده و سوالات بیشتری پرسیده می‌شود و ممکن است زمان به شما این اجازه را ندهد که شما سوالات خود را بپرسید و معلم هم نتواند به دلیل زمان کم به طور کامل توضیح دهد. از طرفی هم ممکن است خجالت بکشید و نتوانید سوالات خود را مطرح نمایید و به این فکر کنید که ممکن است دیگران شما را مسخره کنند. این موارد باعث شده که شما نتوانید سوالات خود را بپرسید و همین امر موجب شده تا یادگیری اتفاق نیفتد.

اما وقتی با معلم خود تنها باشید هر چقدر هم که بخواهید می‌توانید سوال کنید و مدرس هم وقت کافی برای پاسخ دادن به سوالاتتان دارد. همچنین دیگر نگران نیستید که دیگران شما را مسخره ‌کنند. بنابراین با اطمینان بیشتری سوالات خود را می‌پرسید.

ضرورت معلم خصوصی

ضرورت معلم خصوصی

  1. انعطاف‌پذیری

ممکن است شرایطی برایتان اتفاق بی‌افتد که نتوانید یک و یا دو جلسه در کلاس شرکت کنید و کلاس آن روز را از دست دهید. اما وقتی کلاس‌هایتان با معلم خصوصی برگزار شود، می‌توانید آن را به جلسه دیگری موکول کنید و از کلاس جا نمی‌مانید. این انعطاف‌پذیری یکی از مهمترین مزایای داشتن کلاس خصوصی است.

  1. پرداخت براساس آموزش

در کلاس‌های عمومی شما وظیفه دارید شهریه را به طور کامل در همان ابتدا پرداخت نمایید. اگر چند جلسه را نتوانید شرکت کنید، هزینه آن به شما برنمی‌گردد. اما کلاس‌های خصوصی اینگونه نیست. شهریه طبق جلساتی محاسبه می‌شود که شما در کلاس حضور دارید.

این را هم بخوانید: بایدها و نبایدهای موفقیت در تدریس ریاضی

ارسال یک نظر

عضویت کاربر

شما اجازه ثبت نام ندارید

بازنشانی کلمه عبور